søndag, september 30, 2007

Lens AWAY - toute l'histoire

Som det måske er enkelte bekendt, så havde jeg for nogle uger siden fornøjelsen af at lege busguide på FCKFCs bustur til Lens. Her følger et kort resumé fra en ganske fin tur.

Jeg har allerede skrevet en smule om Lens som by og fodboldhold her.




Vis stort kort

Vi kørte derned med en ganske stor bus, der dog ikke var stor nok til at man kunne ligge ned i en komfortabel stilling, selv ikke efter at have bedøvet sanserne med rigelige mængder øl.

Eric og Ekström

Vel ankommet efter 16 timers helvede i bus stod vi af ved stadion. Det er ganske stort og ligger lige i udkanten af midtbyen.



De har naturligvis også en butik med alskens lort i rødt og gult.
Byen var ikke just noget at skrive om, hvilket jeg dermed lader være med. Jeg fik dog set den hele, modsat de tåber der sad på den første bar ved siden af stadion da jeg gik forbi efter at være ankommet og stadig sad der da jeg gik mod stadion otte timer senere. Man må beundre mennesker med så stor nysgerrighed at de vælger at rejse to gange seksten timer i bus for at drikke Heineken på en bar der lige så vel kunne ligge i Hvidovre

Nogle sinker havde valgt at sende dette budskab til Lens. Om det var passionerede tyske Lens-fans der ville sende budskabet om at der kun er et Sang et Or, eller andre dedikerede unge mennesker der stod ved jeg ikke, men det er ihvertfald stærkt, velargumenteret og ikke mindst kønt.


Og indenfor havde jeg så fin udsigt over unge mennesker med så store følelser for FCK at de vælger at lade være med at se kampen, for istedet at opføre et gymnastik-lnadsstævne på tribunen.

Og det var den tur.

Ingen kommentarer: