tirsdag, februar 14, 2006

Marcels dagbog fra Australien - de sidste dage i Danmark

Så er der sgu ikke længe til, om 2 uger er jeg nede i varmen og kigger forvirret rundt og tænker hvor helvede er Niels??

ja drenge, der er jo ikke længe til. jeg sidder her foran computeren med en sjov følelse i maven, uret tikker og tiden nærmer sig til klar til afgang. Det er selvfølgelig en masse glæde jeg har i maven, men også en del spænding, for et halvt år er da rimelig lang tid at være væk fra jer og familien.

Derfor denne dag/uge-bog

så lad mig starte med at svare på en række spørgsmål stillet til Woman, da de bekendt gjorde min tur:

Hvem er Niels?
Niels er min danske kontakt person på Hans Continental Smallgoods og han henter os i lufthavnen.

Hvor og hvornår?
Som sagt er der to uger til jeg lander i Brisbane, Australiens tredje største by, som ligger helt perfekt imellem alle de fede ting der er at se i Australien, og dog? Lige imellem er måske et lidt dårligt udtryk, for afstandene er sindssyg store dernede, en smuttur til en anden by kan let tage en dag. Så der skal planlægges inden man kører ud på mission.

Skal han rejse med nogen??
Ja! Det skal jeg. Jeg skal derned med en Christian Kellberg Andersen, som jeg ikke har kendt tidligere. Mødte ham første gang da vi skulle bestille billetter. Men han er nu en flink fyr og vi klinger rimelig godt sammen. Var rimelig betænksom over at skulle rejse med en jeg aldrig havde mødt, men pt. er han en kanon fyr. Er bl.a. også tidligere sergent i artilleriet, hvilket jo ikke kunne være bedre

Hvor skal han bo?
Pt. skal vi bo på et Hostel, med pøl på toppen og god beliggenhed. Men dette er alt alt for dyrt, så vi håber på at finde nogle værelser eller lign dernede, når vi kommer.

Hvad skal han lave dernede?
Som en del af min uddannelse til levnedsmiddelingeniør, skal jeg i praktik og her har jeg valgt at tage i kødpraktik i Brisbane. Dette kommer til at foregå på Hans Continental Smallgoods
, som er Australiens største producent at forædlede fødevare (pølser, pålæg osv.)
Pt. har vi fået stillet et projekt dernede der omhandler fosfat indhold i pølser og dette vil jeg gå i detaljer med, men det bliver en masse laboratorium og besøg på andre fabrikker.

Hvorfor valgte du udlandet i stedet for Danmark?
Muligheden var der, er nok det svar jeg giver mest. Tror ikke man får mulighed for at få en betalt tur til den anden side af jorden. Ja, det har jeg jo helt glemt at nævne, praktik opholdet er lønnet dernede og jeg får flybilletter samt forsikring betalt af danske slagterier og så håber jeg på legater for resten, så jeg kan rejse lidt rundt dernede. Så hvis der er nogle som kender nogle gode legat steder må i lige sige til.

Hvad med dine fisk??
Dem passer mor og søster.

Kommer nogle fra nettoligans og siger hej dernede??
Håber Mads og Iver får råd, det ville være dejligt.


Ikke flere svar på spørgsmål denne gang, men skriv endelig hvis har flere.

Skriver snart igen

Marcel

Ingen kommentarer: